Sztereó MagazinAudio Note UK OTO SE és Signature

Sztereó Magazin | 2017. Szeptember 01., Péntek 11:00

A mai, szinte csak két szegmensre, a nagyon olcsóra és a nagyon drágára koncentráló audio világban igen nehéz olyan elfogadható árú integrált erősítőt találni, amellyel már teljes értékűen tudunk zenét hallgatni anélkül, hogy a hangzásban zavaró momentumokat figyelmen kívül kellene hagynunk.

Első Lépés a High-End-be

 

Az audio iránt érdeklődőnek és a zenebarátoknak, lemezgyűjtőknek nagyon szét kell nézniük, hogy megfelelő hangzású és minőségű erősítőt találjanak, olyat, amely nem válogat a stílusok között, egyszerű, kompakt és eléri a vájtfülűek által felállított mágikus high-end mércét is.

 

15.jpg


Egy kis történelem


Az Audio Note 1994 óta gyártja az OTO fantázianévre hallgató integrált erősítőjét, az azóta eltelt több mint húsz évvben számtalan zenebarát találta meg benne a számítását. Olyannyira igaz ez, hogy a márka hívein belül is külön rajongói bázissal rendelkezik ez az erősítő, sok olyan már legalább  húsz éve munkában álló OTO van, amitől semmi pénzért nem válna meg a gazdája.
Az OTO hangja egyedülálló a piacon, az EL84-es pentódákból kinyerhető legtöbb zeneiséggel jellemezhető. Ugyan az audio sajtó hasonló módon szerette ezt az integrált erősítőt, számtalan díjjal és ajánlással jutalmazva, az értékesítésben nincs szükség külön reklámra, az Audio Note legismertebb terméke, rögtön a termékválaszték elején, mind a mai napig igen sikeres.

 

03.jpg

 

Mindezt úgy sikerült elérni, hogy az architektúra 94 óta változatlan, a fejlődést szinte kizárólag az alkatrészek javítása jelenti, így az OTO az egyik olyan ikonikus high-end audio erősítő, amely már megszületésének pillanatában teljesen kiforrott volt. Na de mi a titka a látszólag nagyon egyszerű, semmilyen különleges műszaki furfangot nem tartalmazó erősítőnek, hogy ennyi hívet szerzett magának? Minden bizonnyal az, amit a tervezése során szem előtt tartottak. Vagyis nem a műszaki tartalom volt a lényeg, hanem egy olyan hangminősére törekedtek, amely már bőven nyújt high-end erényeket, de a lehetőségekhez képest sok embernek el lehessen érni, ésszerű költségkeret mellett. Ez egy teljesen más szemlélet, ami szokatlan volt és tegyük hozzá, a mai napig az, üzleti szemlélet helyett, amely a várható profitra koncentrál és nem a hangminőségre. Talán éppen ezért lett az OTO a zenebarátok kedvence, és nem a mércéket gyakran váltogató hifis társadalomé.

 

06.jpg

 

A tervezés során a választás a népszerű és igen elterjedt EL 84-es pentódára esett, amelyből valószínűleg soha nem építettek ennyire zenei és tiszta hangú erősítőt az OTO előtt. Az erősítő felépíésében mindent a hangminőségnek rendeltek alá, noha az OTO nem tartalmaz különeleges vagy különlegesen drága alkatrészeket. A sikerét látva, nemrég az Audio Note elkészítette az OTO felsőházas verzióját is, amiben már prémium minőségű alkatrészek, és nagyon ritka NOS csövek találhatóak, az OTO azonban még így is csak a termékskála közepén helyzekedik el, már ami az árát illeti, ugyanakkor a Silver Signature jelzőkkel elllátott verzió már tényleg minden auditív igényt kielégít. Így azoknak sem kell lemondania az OTO hangzásról, akik később sem gondolkodnak triódákban, de azért feljebb szeretnének lépni a high-end ranglétrán.

 

14.jpg

 

Fontos a hangzás

 

Az OTO-val megtesszük az első lépést a high-endbe, ahonnan már csak felfelé vezet az út. Az erősítő erényei közül a legnagyobb a hangjának karaktere, ami lehetőséget nyújt szinte minden stílsusú zene maradéktalan élvezetére. A tervezés során különös figyelmet fordítottak a könnyű illesztésre, az OTO könnyedén párosítható akár magasabb kategóriájú társakkal is minden gond nélkül. Az egyik szerethető tulajdonsága éppen ez, hogy komolyabb környezetben képes a “többiekkel feljlődni”, azaz van benne tartalék bőven. Ez úgy általában igaz az Audio Note többi termékére is, az általuk bevezetett rendszerszemléletben, de az OTO-ra különösképpen.

 

05.jpg


Peter Qvortrup a cég alapítója a kezdetekkor, amikor megtervezte az Audio Note termékskálát, a legfontosabbnak a stabil alapokat tartotta. A gondolat önmagát igazolja, csak erős és biztos alapokra lehet építekezni. Egyértelmű: aki a legolcsóbb erősítőben csalódik, az miért venne később másikat? A termékskála aljára nagyon erős produktumot kell letenni, mert valószínűleg abból fogják a legtöbbet eladni, az fogja vinni a cég hírét, amolyan előretolt helyőrségként jut el a nappalikba. Ennek eredőjeként lett az OTO a cég egyik legnépszerűbb integrált erősítője, sokak kedvence. És talán ennek köszönhető az is, hogy azok körében is népszerű, akik nem a márkát és az erősítők felépítését, gyártástechnológiáját tartják fontosnak, hanem a hangzást és így válaszatnak maguknak erősítőt.

 

16.jpg

 

 

A felépítés

 

Az OTO teljesen integrált, tartalmaz egy előfokot és egy elektronikailag szeparált végfokozatot valamint a hozzájuk tartozó két külön tápegységet egyazon ház alatt. Az OTO a megszokott kompakt erőstők kétszerese, tekintélyes súllyal, ami mutatja, hogy sehol sem spóroltak, ellene menve a mai divatnak. Ez az erősítő – bár az olcsóbbak közé tartozik – ugyanúgy egyedileg, kézzel, megrendelésre készül angliában, mint a többi Audio Note Uk erősítő, tehát mindenben megegyezik a cég többi, legendás erősítőjével. Az Audio Note ugyanolyan fontosnak tartja a leendő OTO tulajdonosokat, mint a leendő Ongaku tualjdonosokat, a zeneszeretetben nem tesz különbséget. A 12 wattos kimenőteljesítmény impozánsnak számít, gyakorlatilag  bármilyen hangfal meghajtására alkalmas.

 

04.jpg


Ez az erősítő már képes megmutatni a barázdába és a CD lemez pitjeibe zárt zenei információt torzítás és hamisítás nélkül, hangzása egyszerre üde és friss, ugyanakkor nem akar hozzátenni semit a felvételen őrzött zenéhez. Egyaránt alkalmas egy meghitt kamarazenei esemény vagy egy rock klasszikus megszólaltatására. A vásárlói visszajelzések alapján bátran állíthatjuk, hogy az OTO-t leginkább azok választják, akik nem akarnak állandóan a készülékcsereberék világában vergődni, egyszeri, végleges megoldásra vágynak. Ez az erősítő a hírét nem a dizájnnak és nem az hifi  újságíróknak köszönheti, hanem a zenebarátoknak, akik mindig a gyűjteményükhöz választanak készüléket és nem fordítva. Akárhonnan nézzük, ebben bizony igazuk van.
( - )

www.analog-voice.com

Share |
top

A hozzászóláshoz kérjük jelentkezzen be, ha még nem regisztrált a regisztráció linken megteheti!

E-mail

Jelszó

Regisztráció | Elfelejtett jelszó

bottom

Hirdetés

 

Szponzorált linkek

 

 

Jelöljön meg egy választ

 

Együttműködő partnereink

ealogo-145x50.jpg hifi_station_140x50px_logo.jpg audio_note.jpglauditeur.jpg

limar.jpg stream audio logo_150x40px.jpgACnewlogo copy.jpg

 

Impresszum
11 Betöltés: 0.099839 másodperc.