A Philips szerint a zöld funkciók nem járhatnak többletköltséggel

A TP Vision a közelmúltban egy átfogó kutatást (PanelWizard 2022. 03.01-03.15) indított, amely többek között a tévék fenntarthatóságára is kitért. A felmérés alapján tízből csupán négy fogyasztó hajlandó felárat fizetni a környezetbarát funkciókért, a többség szerint a fenntarthatóság alapértelmezett szolgáltatás kell legyen.

A TP VISION több mint négyezer (német, francia, holland és lengyel) embert vont be a felmérésbe, ami szerint a megkérdezettek hatvan százalékának van kettő vagy több tévékészülék a birtokában.

A válaszadók negyven százaléka néz klasszikus tévécsatornákat, huszonöt százaléka streameli a tartalmakat, egyre népszerűbb (7.5%) az ún. time-shifted tartalomfogyasztás és sokan (6.1 %) már zenét is tévén keresztül hallgatnak. Az új generációs modelleknek köszönhetően egyre több játékos cseréli le monitorját, valamilyen gamer tévére.

A kérdezettek kétharmada elképzelhetetlennek tartja az életet tévé nélkül, nyolcvan százalékuk biztos abban, hogy öt év múlva is lesz tévékészülékük és negyven százalékuk pedig a tervek szerint a mostaninál nagyobb tévét fog birtokolni.

A digitális berendezések fenntarthatóságára vonatkozó európai szabályozások egyre szigorúbbak. Az Európai Unió elkötelezett a „javításhoz való jog” valamint az élettartam meghosszabbítása mellett, ráadásként a közelmúltban szigorítottak az energiacímkékre vonatkozó rendeleteken.

Új készülék vásárlása során a kérdezettek a látványt és hangzást érintő specifikációk mellett az energiahatékonyságot, ZeroWatt funkciót (kikapcsolt állapotban ne fogyasszon a készülék), fenntartható anyagok (készülék és csomagolás) használatát tartották kiemelten fontosnak.

A tévégyártók nagy része partner a környezettudatos hozzáállásban, ugyanakkor megoszlanak a vélemények, hogy a műszaki innovációk és alternatív anyagok generálta költségeket kinek kell állnia.

A felmérésből kiderült, hogy vásárlói részről is nagyobb környezettudatosság, azonban csak kis hányaduk hajlandó extra költséget bevállalni a zöld funkciókért, ugyanakkor egyetértenek abban, hogy az újrahasznosított anyagok használata hozzáadott értéket jelent számukra.

Stefan van Sabben, a TP Vision részéről a felmérés értékelése után azt mondta, hogy „egyértelműen látható, hogy a fenntarthatóság nem választható opció, hanem vállalati felelősségünk része kell legyen. Küldetésünk az egyensúly megtalálása a környezeti hatás és a fenntarthatóság, a minőség és az esztétikus tervezés termékszempontjai között”.

Forrás: www.tpvision.com www.panelwizard.com