Átrendeződni látszanak az OLED piac erőviszonyai

Az Omdia piackutató adatai szerint a kis és közepes méretű OLED kijelzők piacán a kínai gyártók részesedése az év második felére meghaladhatja a húsz százalékot. Az erősödés annak köszönhető, hogy az Apple piaci versenyképesség érdekében többek között a kínai BOE paneljeit készül használni soron következő telefonjaiban.

Az OLED paneleket kezdetben csak a felső kategóriás eszközökben használták, azóta már a középkategória alsó szegmensében sem szokatlan a megjelenésük. A kínai cégek hat évvel ezelőtt léptek be a kis- és közepes méretű OLED-piacra, de a piaci részesedésük két éven keresztül nem haladta meg az öt százalékot és a növekedés jellemzően lassú volt. Az újoncok technológiai és gyártási szempontból sem tudták felülmúlni a Samsung Display és az LG Display potenciálját, de amint a kínai okostelefon-gyártók (pl. Huawei, Xiaomi) elkezdték preferálni a prémium OLED kijelzőket a helyzet megváltozott.

A BOE, CSOT (China Star), Tienma és Visionox egyaránt felgyorsította a fejlesztést és gyártást, alacsonyabb áron biztosítanak minőségi komponenseket, a felfutást az is nagyban segíti, hogy egyre nagyobb a kereslet a telefonokba és egyéb IT eszközökbe szerelhető OLED panelek iránt. Az Omdia prognózisa szerint a kínai gyártók az év második felére 20.5 százalékos részesedéssel fognak rendelkezni, ami 2.8 százalékpontos növekedést jelent a tavalyi évi 17,7 százalékos piaci hányadához képest.

A koreai kijelzőgyártók szerint a trend nem ad különösebb aggodalomra okot, többek között az is elhangzott, hogy „a BOE által szállított iPhone OLED panel nem sokban különbözik azoktól a termékektől, amelyeket a koreai vállalatok három éve az iPhone X telefonhoz szállítottak” ami azt sugallja, hogy a kínai gyártók továbbra is technológiai lemaradásban vannak. Ezt persze látatlanban nehéz igazolni, a piac majd beárazza az újonnan érkezőket.

Forrás: www.oled-info.com