BMW iX – Csúcs B&W hangrendszert kap

A BMW iX az első elektromos járgány, amibe új generációs Bowers&Wilkins hangrendszer került.

Nincs mese, elérkezett az autós hangrendszerek forradalma. Egyre több neves hangspecialista kollaborál európai vagy tengerentúli autógyártókkal, ráadásként az elektromos járművek megjelenése olyan lehetőségeket biztosít, amikről eddig különböző okok miatt szó sem lehetett. A BMW iX az eDrive technológiának és tisztán elektromos hajtásláncnak köszönhetően kivételesen nagy hatótávval rendelkezik és az ígéretek szerint a gyorsulásra, illetve menettulajdonságokra sem lehet panasz.

A két márka együttműködése nem előzmények nélküli, hiszen a BMW ötös és hetes sorozatába már B&W Diamond Surround hangrendszer került, azonban az iX az első teljesen elektromos modell, ami B&W rendszert használhat. A britek szerint minden korábbinál jobb hangélményt kapunk, ami többek között annak köszönhető, hogy a tervezés korai fázisától összedolgoztak a mérnökök.

Az új Diamond Dome magassugárzók kivételesen pontos, alacsony torzítással rendelkező meghajtók, amikhez olyan spirális csatornák tartoznak, amelyek elterítik a visszavert hanghullámokat és korlátozzák a torzítást. A hangszórók egy része csiszolt rozsdamentes acél burkolatok mögé került, míg az ajtóba szerelt egységeket akusztikusan transzparens szövet fedi.

Az utastérben összesen két Diamond Dome és három Aluminium Dome magassugárzó található, öt darab Aramid Fiber középsugárzó társaságában. További nyolc hangszóró került az első és hátsó fejtámlákba, ezek segítségével személyre szabott hang hozható létre az utasok számára. A rendszert négy mélynyomó teszi teljessé, amelyek alacsonyabb hangerőn is gazdag basszusokat kínálnak, ráadásul az ún. 4D Shaker technológiának köszönhetően taktilis funkciókat is kínál. A Diamond Dome sugárzók mellett a basszus hangszórók és technológia is újdonságnak számít a járművekben.

Forrás: www.bmw.com www.bowerswilkins.com