Eddig kevesebb 8K televízió fogyott, mint ahogy várták

Az ABI Research jelentése szerint a 8K televíziók elterjedése sokkal lassabb folyamat, mint amit az iparági szakértők tavaly megjósoltak.

A nyár végén lezárt felmérés szerint ennek oka a járványhelyzet mellett a releváns tartalmak hiánya és az eszközök egyelőre magas árában keresendő. A tokiói olimpia elhalasztása különösen érzékenyen érintette az iparágat, hiszen a rendezvény az első olyan nagyobb esemény lett volna, amelyet (bár csak regionálisan) 8K felbontásban terveztek közvetíteni. “A tavalyi trendeket vizsgálva várható volt a 8K televíziós piac növekedése – mondta Khin Sandi Lynn az ABI Research elemzője. – Sajnos a nyári olimpia elhalasztása, illetve az általános gazdasági visszaesés miatt a 8K televíziók jóval alacsonyabb számban keltek el, mint amire számítottunk.”

Bár az LG, a Samsung, a Sony és a TCL is időben megjelentette a 8K felbontású készülékeit, azok kezdő árazása sokakat elriasztott a vásárlástól. Az elmúlt időszakban persze az árak kicsit mérséklődni látszanak, de a csúcsfelbontású készülékeket még mindig drágán mérik, ráadásul a szolgáltatók a vártnál lassabban vették fel a fordulatot, így az elérhető tartalmak tekintetében is vannak hiányosságok.

Egyes vélemények szerint a hamarosan érkező next-gen játékkonzol generáció adhat némi lökést az eladásoknak, annak ellenére, hogy a Microsoft és a Sony sem hangsúlyozza túl a célgépek 8K kompatibilitását. A jelenlegi álláspont szerint a következő évben sem lesz sokkal jobb a helyzet, a legoptimistább becslések szerint is csupán egyetlen százalék körül mozog majd a 8K televíziók következő évre prognosztizált piaci részesedése.

Forrás: www.abiresearch.com www.flatpanelshd.com