Egy új felmérés szerint egyre fontosabb a méret

A Samsung legfrissebb hazai kutatása arra kereste a választ, hogy a tudatos televízióválasztás- és használat hogyan járulhat hozzá a szem egészségének megőrzéséhez. Az idén tavasszal végzett felmérés a látás és a televíziózás kapcsolatát, valamint a magyar felhasználók szokásait is vizsgálta.

A magyar háztartások három negyedében kettő vagy annál több televíziókészülék található. A felmérés szerint a vidéki településeken jellemzően több, míg a fővárosban legfeljebb két készüléknek szorítanak helyet. A megkérdezettek tudatosságát és a technológiai érdeklődését mutatja, hogy sokuk az elavult technológia vagy az intelligens funkciók hiánya miatt váltott, míg a tévévásárlást tervezők közel húsz százaléka nagyobb méretű okos készüléket tervez, két éven belül beszerezni.

Általánosan elmondható, hogy világszerte egyre nagyobb televíziók jelennek meg a háztartásokban. Az átlagos méret negyvennyolc hüvelykes, ami húsz százalékos növekedést jelent az elmúlt öt esztendőt figyelembe véve. Ez a tendencia a magyar otthonokban is tetten érhető, ugyanis a hazai felhasználók hetvenhárom százalékának fontos a képátmérő egy új tévé vásárlásakor.

A Samsung a közelmúltban elindította az Ország Szeme kampányt, amely játékos formában hívja fel a figyelmet a szem épségének fontosságára. A negyven év alatti korosztálynak az okos funkciók, a képminőség és a felbontás számít elsősorban, míg az idősebbek a kontrasztos megjelenítést részesítik előnyben. A legújabb technológiák, 4K vagy 8K felbontás, megjelenítést befolyásoló megoldások és egyéb intelligens funkciók, valamint a kiemelkedő színhűség és a kontraszt egyaránt fontos szempontok az új tévé kiválasztása során.

Amennyiben a készülék tudását megfelelőnek találják a férfiak kevésbé mérlegelik az árat, tizenöt százalékuk pedig nem is foglalkozik az árazással. A nők a finomabb részletekre is jobban figyelnek, számukra fontos a tévé kialakítása és a helyiség összhatása a készülékkel. Az esztétikai szempontok közül a keret méretével foglalkozik a magyarok többsége a megkérdezettek fele a keskenyebb kerettel rendelkező modellekre szavaz.

Az elmúlt két évben tévét vásárlók döntő többsége önerőből jutott az új készülékhez. A nagyobb áruházakban elérhető áruhitelhez csak kevesen, főként fiatalok folyamodtak. A lecserélt tévéket a magyarok harmada tovább ajándékozza, mások eladják vagy becserélik a régi modelleket, míg a régi tévék több mint húsz százaléka újrahasznosításra kerül.

„A Samsung célja, hogy a legfejlettebb technológiákkal segítse a felhasználók mindennapi életét és különleges élményeket hozzon el minden kijelzőre. Nagy öröm számunkra, hogy a magyarok is a technológiai fejlődés mellett állnak – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – A tudatos vásárlással olyan készülékekhez és technológiákhoz juthatnak hozzá, amelyek a sokoldalú szórakoztatás mellett látásuk megőrzését is segítik.”

Forrás: www.samsung.com/hu/news