Harminc éve költözött be hozzánk az LG

Kevés olyan magyar háztartás van, ahol nem találunk legalább egy olyan terméket, amit az LG gyártott. Az LG Electronics alig néhány évvel a rendszerváltozás után, mindössze nyolc alkalmazottal alapította meg magyar leányvállalatát, ami azóta Magyarország egyik legjelentősebb szórakoztató elektronikai, IT- és háztartási gép forgalmazójává nőtte ki magát.

A jelenleg LG Electronics Magyar Kft. néven ismert céget 1992-ben, a dél-koreai GoldStar hazai képviseleteként még GoldStar Magyar Kft-nek hívták. A név csak 1995-ben változott meg, amikor az anyavállalat neve a Lucky-GoldStar nyomán az LG rövidítést kapta, ami összecsengett mottóként választott Life is Good szlogennel. Utóbbi azt igyekezett kifejezni, hogy a vállalat olyan termékekkel szeretné segíteni a vásárlóit amelyek kényelmesebbé és szebbé teszik a mindennapi életet.

A leányvállalat az ikonikus, képcsöves GoldStar tévék mellett ekkor már harminc fős csapatával a háttérben videólejátszókat, audio berendezéseket, lakossági légkondicionálókat és háztartási eszközöket forgalmazott itthon és a környező országokban.

Az idén harminc éves LG Magyarországnál ma már közel száz munkatárs dolgozik. Régiós központként három európai képviseletet irányítanak Budapestről, Magyarországon kívül tíz piac – Románia, Szlovénia, Bulgária, Szerbia, Horvátország, Albánia, Macedónia, Bosznia-Hercegovina, Montenegró és Koszovó – tevékenységét koordinálják.

A doboztévéket mindeközben felváltották a lapos plazma, az LCD, majd később a szinte papírvékony OLED képernyők, az egyszerű háztartási gépekből pedig egymással kommunikáló okos eszközök lettek.

Az LG Magyarország által forgalmazott, több száz modellből álló portfóliót ma négy üzletág – szórakoztató elektronika, IT, légkondicionáló megoldások, valamint háztartási elektronika – fedi le. A szédítő tempójú technológiai fejlődés, a vállalati növekedés és az újdonságok egyre gyorsabb beérkezése a dél-koreai központból természetesen az ügyfélszolgálat fejlődését is magával hozta.

Tíz éve Varsóból a budapesti központba került a régiót ellátó call center, a cég szervizpontjai pedig az egész országot behálózzák, teljeskörű terméktámogatást kínálva a vásárlók számára. A vállalat tavaly saját magyar nyelvű webáruházát is elindította, így a termékek közvetlenül a gyártótól is elérhetővé váltak, méghozzá országszerte ingyenes kiszállítással, valamint szakképzett segítséggel a gépek üzembe helyezéséhez.

A cég az elmúlt három évtizedben számos fontos társadalmi ügyet támogatott Magyarországon. A Bethesda Gyermekkórház három osztályát a teljes fűtési-hűtési rendszert ellátó klímaberendezéssel szerelte fel, korszerűsítette a miskolci kórház koraszülött osztályának infrastruktúráját, dolgozói összefogással televíziókat adományozott az Egyesített Szent István és Szent László Kórház Gyermekintenzív Osztályának, valamint okostelefonokkal segíti a Gyermekleukémia Alapítvány munkáját, a szülők és otthonuktól távol gyógyuló gyermekeik közötti kapcsolattartást.

A gyermekek támogatása mellett az LG hazai képviselete több más társadalmi ügy mellé is beállt. Légkondicionálókkal szerelte fel a Magyar Vöröskereszt véradó kamionját; az Ökumenikus Segélyszervezet és a Magyar Vöröskereszt közreműködésével mikrohullámú sütőket, mosó-szárítógépeket, hűtőket és egyéb szükséges termékeket adományozott az ukrajnai menekülteket fogadó pontok számára.

Televíziókat és kifejezetten kórházi használatra tervezett klinikai és sebészeti monitorokat adományozott a Szent Imre Egyetemi Oktatókórház Szülészeti és Nőgyógyászati, illetve Képalkotó Diagnosztikai Osztályának, valamint dolgozói összefogással élelmiszerrel és az élelmiszerek tárolását megkönnyítő LG hűtőkkel segítette a Budapest Bike Maffia munkáját.

Az LG a kerek évforduló alkalmából szeptemberben különleges akciókkal és nyereményjátékkal is ünnepli azt, hogy 30 éve van itthon a magyar otthonokban, melynek részletei az LG weboldalán és Facebook oldalán lesznek elérhetők.

Forrás: www.lge.com