Karanténszokásokat vizsgálta a Samsung új kutatása

A Samsung arra volt kíváncsi, miként változott a felhasználók otthoni életvitele. A kutatásból kiderült, hogy az európai háztartások szívesen költenek okos technológiákra, ugyanakkor a funkcionalitásnál is fontosabb az eszközök érzelmi és mentális egészségre gyakorolt hatása.

A Samsung több mint tízezer felhasználó bevonásával végzett európai felmérése a koronavírus-járvány és a karanténintézkedések felhasználók értékrendjére gyakorolt hatásait vizsgálta. Kiderült, hogy a felhasználók jelentős része sokkal jobban értékeli a személyes teret, miközben életmódjuk hosszú távon is átalakulni látszik. A Decentralizált életmód: karanténszokásokból új életforma című tanulmányból kiderül, hogy számos, lezárásokhoz köthető szokás hosszabb távon is a felhasználók életének része maradhat.

Az IPSOS Mori felmérése szerint az európai válaszadók harminckilenc százaléka már sokkal inkább az önkifejezés helyszíneként tekint az otthonára, harminchét százalék számára fontosabb a lakása megjelenése, mint a járvány előtt. Közel kétharmaduk (64%) számára a lakás „biztonságos hely” lett a járvány kitörése óta. Ez a trend még erősebben megfigyelhető az olyan országokban (pl. Spanyolország) ahol a korlátozások az első hullám alatt szigorúbbak voltak és tovább tartottak. Az európaiak harmada (33%) számára fontosabb lett az olyan kiegészítők vagy bútorok megvásárlása, amelyek hozzájárulhatnak az érzelmi vagy mentális jólétükhöz. A válaszadók harminchét százaléka pedig olyan tárgyakat szerzett be, amelyek kényelmesebbé tette az otthon töltött időt.

Nem kizárólag az emberek otthonukhoz való viszonya változott meg, hanem az is, ahogyan az idejüket töltik ott. Az európaiak 41 százaléka olyan tevékenységeket végzett otthon, amelyeket a lezárás előtt sosem próbált volna ki, nagy részük pedig az enyhítések után sem hagyna fel új hobbijával. A megkérdezettek nagy része olyan lehetőségként tekint a virtuális kapcsolatot biztosító eszközökre, amelyek fontos szerepet játszanak a családok összetartásában. „Ami igazán érdekes, hogy az emberek túlnyomó többsége korántsem egy gyengébb alternatívaként tekint az online térre a személyes összejövetelekhez képest – mondta Benjamin Braun, a Samsung európai marketingvezetője. – Mindez pedig arra inspirál bennünket, hogy az életet megkönnyítő, kapcsolatokat stabilan fenntartó eszközöket hozzunk létre.”

Forrás: www.samsung.com