Kína is felpörgeti az OLED gyártást

Nem újdonság, hogy Kína már teljesen maga alá gyűrte az LCD piacot és a legfrissebb iparági felmérések szerint az OLED piacon is számolni kell velük.

Bár az LG és Samsung Display vezető szerepe egyelőre nincs veszélyben, Kína először előzte meg Dél-Koreát a kis és közepes méretű OLED panelek gyártásában. A kínaiak komoly befektetésekkel kívánják erősíteni befolyásuk, pl. a Visionox a közelmúltban jelentette be, hogy 7.6 milliárd dolláros tőkével új 8.6 generációs OLED üzemet létesít Hefeiben. Az üzem havonta 32 000 darab 8.6 G szubsztrátum előállítására lesz képes. Ezek a hordozók jól darabolhatók, bármilyen (pl. okostelefonok, táblagépek, laptopok, vagy autós műszerfalak) kis- és közepes méretű eszközbe való kijelző készítésére alkalmasak.

A kínai vállalatok 2024 Q1 időszakában a kis- és közepes OLED piac 53,4 százalékát birtokolták, ami közel tíz százalékos növekedést jelent a tavalyi év utolsó negyedéhez képest. Ugyanebben az időszakban a dél-koreai vállalatok részesedése 55,1 százalékról 46,6 százalékra esett vissza. A verseny egyébként kifejezetten kiélezett. A Samsung Display szintén érdekelt egy 8.6G üzem építésében, ami előre láthatóan két év múlva kezdheti meg a termelést, a kínai BOE szintén 2026-ban állhat készen a tömeggyártásra, az LG Display felől egyelőre hivatalos megerősítés nincsen, de állítólag ők sem szeretnének kimaradni a buliból.

A Japan Display már 8.7G üzem beindítására készül, a sors fintora, hogy mindezt Kínában tervezik, a TCL CSOT még nem foglalt állást az ügyben. A kis- és közepes OLED piac felpörgését a szakértők az Apple LCD-OLED átállásával is magyarázzák, a Display Supply Chain Consultants (DSCC) tavalyi előrejelzése szerint két éven belül a csúcskategóriás IT-piac hetvenöt százalékát teszik majd ki az OLED kijelzős termékek.

Forrás: www.yicaiglobal.com www.visionox.com/en