Ország szeme kampány a tudatos tévé választásért

A SAMSUNG az Ország Szeme kampányban hívja fel a figyelmet az átgondolt televízióválasztás, új technológiai megoldások és a nagy felbontású televíziók előnyeire.

A Samsung a legfrissebb hazai kutatásában arra volt kíváncsi, hogy mennyire figyelnek a szemük állapotára televíziózás közben a magyarok. A magyar családok életében központi szerep jut a televíziózásnak, átlagosan napi négy-öt órát is eltöltenek a képernyők előtt. Az elmúlt időszakban talán még inkább meghatározó kikapcsolódási formává lépett elő a tévézés, amely a szem egészségére is hatással lehet.

A Samsung 2020 tavaszán kezdeményezett kutatása a látás és a televíziózás kapcsolatát vizsgálta, plusz elindult az Ország Szeme kampány, amely játékos formában hívja fel a figyelmet a szem épségének fontosságára. Egy gyors regisztráció után az érdeklődők, egy rendkívül aprólékosan kidolgozott Budapest grafikán kereshetik meg a Samsung készülékeit és amellett, hogy értékes nyereményekkel gazdagodhatnak, megismerkedhetnek a Samsung legújabb QLED 8K készülékeivel.

A kutatásából egyébként kiderült, hogy a magyarok nagy arányban veszik figyelembe szemük egészségét tévéhasználat közben. A reprezentatív kutatás során a válaszadók fele állította, hogy szemére is gondolt, amikor új tévét választott, közülük is leginkább a magyar nők számára hangsúlyos ez a szempont. Bár a megkérdezettek közel nyolcvan százalékának van okostelevíziója a készülékekben megtalálható szemkímélő, kékfény-szűrő üzemmódot csak a magyarok egyötöde szokta használni. Az idősek között ez az arány még alacsonyabb, csupán tizenhárom százalékuk kapcsolja be ezeket a beállításokat. A legtudatosabb a 18-39 közötti korosztály, akiknek huszonhat százaléka figyel a mobiltelefonokból már jól ismert kékfény-szűrésre. A szem egészségnek megőrzésében hangsúlyos szerepet játszó képfrissítési arány ugyanakkor csak elenyésző számú (alig huszonkilenc százalék) felhasználó számára fontos.

Forrás: www.samsung.com/hu

Comments are closed.