Sok időt töltenek tévé előtt a magyarok

Szinte minden háztartásban van legalább egy tévé, minden harmadik magyar két készülékkel is rendelkezik. A magyar felhasználók jelentős része továbbra is inkább hagyományos tévézésre esküszik, de egyre többen használják a streaming szolgáltatásokat.

A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnoksághoz közeledve a magyarok tévévásárlási és használati szokásait mérte fel a Pulzus segítségével a Hisense. Az ezer személytől származó adatokból kiderül, hogy tízből kilenc magyar háztartásban van tévé, minden harmadik magyarnak két készüléke, míg a válaszadók tizenkét százalékának három tévéje is van. Utóbbi szám a hatvan évnél idősebbek körében gyakoribb, ötvennégy százalékuk két vagy három tévékészülékkel is rendelkezik.

A válaszadók jellemzően sokat használják a készülékeiket, több mint nyolcvan százalékuk napi szinten tévézik, minden negyedik magyar naponta több mint három órát szán erre a tevékenységre. A nők és a férfiak között jelentős különbség nincs ezen téren. Bár a megkérdezettek sokat használják a tévéjüket, legtöbben 100-150 ezer forintos árkategóriát favorizálják, csak minden harmadik válaszadó költött ennél többet új készülékre.

A felmérés szerint a férfiak hajlamosabbak többet költeni, a 18-39 év közöttiek nyitottabbak a drágább készülékekre, náluk akár 500-700 ezer forint értékű készülék is felmerülhet. Nem meglepő módon a hatvan évnél idősebbekre jellemzőbb az olcsó készülékek vásárlása, mindössze öt százalékuk vásárolt, vagy vásárolna 200 ezer forintnál drágább tévét. Új készülék vásárlásakor tehát továbbra is az ár a legfontosabb szempont, amit a képernyő mérete, majd a készülék márkája követ.

A készülék dizájnja egy kevésbé fontos szempont, akárcsak a készülék operációs és hangrendszere. A nőknek jelentősen fontosabb szempont a készülék ára és a készülék garanciafeltételei. A korosztályokat tekintve is mindenkinél az ár szerepel az első helyen, nagyobb eltérés a készülék márkájában van, ami a 60 évnél idősebbeknek a második legfontosabb szempont a képernyő méretével együtt.

A közelgő labdarúgó-Európa-bajnokság apropóján, az esemény globális fő szponzoraként a Hisense arra is rákérdezett, hogy a válaszadók terveznek-e a közeljövőben új készüléket venni, amire mindössze a részt vevők tizenhét százaléka válaszolta, hogy gondolkodik új tévé beszerzésén, de mindössze két százalék biztos abban, hogy ezt az EB indulása előtt megteszi. Az olimpiára vonatkozó kérdés hasonló eredményeket hozott.

Ami a tartalom fogyasztási szokásokat illeti, továbbra is hagyományos tévézés a leggyakoribb, csak a válaszadók tizenkilenc százaléka használja streamingre a készülékét, bár ez a tendencia változóban van. A nők többet nézik a tévét, de a sportesemények követése inkább a férfiakra és a 60 évnél idősebbekre jellemző.

Forrás: www.hisense.com