Visszakapaszkodna az AIWA a tévék piacára

Volt idő, amikor az AIWA jól csengő márkanév volt a piacon, azonban ebből csupán könnyes-nosztalgikus emlékek maradtak. A társaság a közelmúltban több konzumer eszközt is bemutatott, most pedig minden jel szerint a televíziós üzletágat vették célba.

Az ötvenes évek elején alapított márka egykor globálisan is jó hírnévnek örvendett, több kategóriában is piacvezető volt. A társaság helyzete a kilencvenes évek végétől kezdett romlani, hatalmas veszteségeket könyvelhettek el, aminek következtében a márkát teljes egészében megvásárolta a Sony. A márka az új irányítás alatt a fiatalabb korosztályt megcélzó termék kínálattal próbált sikereket elérni, de ez nem jött be, így az eredeti vállalat 2006-ban megszűnt. Kilenc évvel később a márkanév a Hale Devices Inc. társasághoz került, akik AIWA Corporation név alatt különböző hangrendszerek és kiegészítők gyártásába fogott. A márka körüli helyzetet tovább bonyolítja, hogy az Egyesült Államokban a Hale Devices, Japánban a Towada Audio, míg Mexikóban és más latin-amerikai országokban az Audio Mobile Americas SA birtokában vannak a jogok.

A márka a televíziós piacon egy meglehetősen szerény jellemzőkkel rendelkező készülékkel próbálkozik először. Az AIWA TV-32HB10W típusjelzésű modell 32 hüvelykes, VA LCD panelt dolgoztató készülék, amely HDMI 2.0, USB, RCA és fejhallgató konnektorokat visel. A hangokat két darab 8W teljesítményű beépített hangszóró hivatott megszólaltatni, kapunk beépített média lejátszó alkalmazást, ugyanakkor külső alkalmazások futtatására nincs lehetőség. A készülék forgalmazása április közepén kezdődik, de a pontos árat egyelőre nem ismertették.

Forrás: www.biccamera.com