A Philips bővítette a játékosoknak szánt „gamer” monitor termékcsaládját, amit most a Momentum 3000 szériával erősít.
A Momentum 3000 jelenleg háromféle típussal rendelkezik, ezek 24” és 27” méretűek, melyek specifikációkban és árban mutatnak némi eltérést egymástól. A sorozat 24″, 27″ hüvelykes, VA paneles, IPS paneles és csak dönthető / teljesen ergonomikus lábazattal rendelkező modellekből áll és a választék folyamatosan bővül. Tesztünkben a 68,5 cm / 27″ átlójú Philips 27M1N3200ZA IPS paneles ergonomikus verzió-modell tulajdonságait tettük próbára.
Technikai jellemzők
Mielőtt nekilátnánk a komolyabb tesztelésnek, nem árt, ha alaposabban megismerkedünk a jövevény elektronikájának főbb jellemzőivel, már csak azért is, hogy értsük, hogy mi miért működik úgy ahogy azt majd látjuk. A bevezetőben említettük, hogy jelenleg három típus közül választhatunk, mindegyik 27” -os mérettel rendelkezik, ezek a 27M1N3200VA, 27M1N3200VS és 27M1N3200ZA modellek, valamennyit a gamereknek ajánlja a gyártó.
A hozzánk érkezett Monitor 3000-es IPS / villódzásmentes panelje 1080p felbontást, 165 Hz-es képfrissítést és 1 m/sec válaszidőt produkál. A fényerő 250 cd per négyzetméter, a kontrasztarány 3000:1, az NTSC-t és az sRGB-t teljesen, az AdobeRGB-t 90 százalékban fedi a panel színskálája. Fontos funkció, hogy a talp magassága, a szokásos testre szabáson felül állítható.
A bevezetőben említett apróságokért cserébe a Monitor 3000 -res nem kerül egy vagyonba, cserébe viszont a visszafogottabb specifikációkért – mint például a FullHD és a HDR hiánya – a Philips megfontoltan inkább a baráti árkategória mellett döntött, hogy minél többen élvezhessék a 3000 sorozat által kínált egyéb szolgáltatásokat.
Első látásra / Dizájn
A modell a ma divatos keretnélküli dizájn vonalat követi. A 27 hüvelykes Full HD felbontású kijelzőn a káva kikapcsolt állapotban csak alul látható, de használat közben sem vész el sok a hasznos képernyőfelületből, az oldalaknál és a felső részen is csupán pár millimétert érzékelhetünk.
A gyártó gondolt azokra is, akik headset-et használnak játék közben, mert a monitor tartó függőleges részre opcionálisan felszerelhető fejhallgatótartó eszközt terveztek, aminek segítségével használat után nem a monitorra kell rátenni a kedvenc fülesünket, hanem a tartóra, ezzel is kímélve a képernyő állapotát, sőt még a kábelvezető elhelyezésére is gondoltak az állványrész hátoldalán.
Összeszerelés
A doboz tartalmaz 1 db HDMI és 1 db DP kábelt, 1 db headset tartót a használati utasítások mellett, valamint a monitor igen praktikus minden irányban fordítható állványát, amit egy mozdulattal össze tudunk szerelni. Így a monitor, ezzel a masszív, közel másfél kg-os állvánnyal elég tekintélyt parancsolóan néz ki. A talpak szögletes, modern vonalvezetése is azt sugallja, hogy ez valóban játékra szánt darab. Természetesen a talpak alja csúszásgátló kis gumi pogácsákkal van ellátva.
Aki inkább falra szerelné, annak a 100×100 mm–es szabványos VESA tartó nyújt erre lehetőséget. Csatlakoztathatóság terén is elég bőkezű volt a Philips tervezőgárdája. Egyből 3 db megjelenítő bemenetet kapunk, melyből 2 db HDMI 2.0, 1db pedig 1.2 DisplayPort. Továbbá kapunk egy 3.5 mm-es Jack csatlakoztatási lehetőséget, de erre a beépített hangszóró miatt nem is igen lehet szükségünk. A kijelző hátlapján vele szemből nézve jobb oldalon található egy kis joystick, aminek a segítségével bekapcsolt állapotban a kijelző paramétereit személyre szabhatjuk, illetve a bemeneti opciók közül választhatunk.
Viszont a családi béke megtartása érdekében nagyon fontos megjegyezni, hogy lehetőleg ne hajnalban vagy késő este próbáljuk gépünkkel összecsatlakozni, hiszen a hangerő alapállapotban 80%-ra van feltekerve. Egy ilyen hirtelen meglepetésnél lányos zavarunkban azt sem tudjuk, hova nyúljunk a joystick-es menü kezelésével, és mikor a 2 x 3 Wattos hangszóró a semmiből megszólal – főként mivel rejtve helyezkednek el – nagy riadalmat kelthet a már alvó családban…
Játék közben
Mivel a Momentum 3000–es kifejezetten Gamer monitor, a gyártó számos olyan szolgáltatást kínál, ami hasznos lehet számunkra az önfeledt játék közben. Számomra a leghasznosabb volt talán az „FPS” (First Person Shooting) mód a „Cyberpunk 2077”-el játszva miközben Night Cityben kellett megküzdenem egy gyárépület sötét zugaiban az ellenséggel.
Ez a mód javítja a játék sötét részeit, így a sötét területeken elrejtett objektumok, célszemélyek könnyebben voltak észrevehetők. Ez nem csalás, sőt ennyi kis segítség belefér, hiszen itt a játék öröme a lényeg. De legalább ilyen fontos segítség volt, mikor a „Need For Speed” 2015-ös kiadásával játszva, ugyancsak látni lehetett az épületek között sötétben megbúvó járműveket, ezzel elkerülve a csúfos ütközéseket.
Ugyanígy megmutatkoztak a Ultra Wide-Color (szélesebb színtartomány) és a SmartContrast képességei is a „Days Gone” játéknál, miközben a természet lágy ölén motoroztunk, és a fűben megbújva hirtelen feltűnt egy zombi. A fű színe valóban sokkal jobban hasonlított az igazihoz és a földúton keresztezett pocsolyáknál már csak azt vártuk, mikor kell felmosni a monitor előtt a szétfröccsenő sarat.
Ha film nézés közben csak éppen rápillantottunk laptopunk elsődleges kijelzőjére, majd a Momentum 3000–es monitorra, utóbbi jóval élénkebb, természetesebb és élettel telibb színeket közvetített számunkra. Ilyenkor merül fel a kérdés, hogy is voltam képes a régi monitoromat használni, annyira jelentős volt a két eszköz közötti minőségi különbség. A 165 Hz–es frissítés és az alacsony késleltetési idő a „Call of Duty”-nál főként online csapatban játszva tűnt csak igazán hasznosnak.
A 92,56 PPI is igen kedvezően hat a visszaadott képre, és meg kell jegyeznem, hogy a játékoknál az átvezető animációk is sokkal élethűbbnek tűntek, nem is beszélve a széles betekintési szögről, ami igen hasznos, főként, ha „közönség előtt” sport szinten űzzük ezt a hobbit.
Összefoglalás
Ugyan a monitor célközönsége a gamerek széles tábora, de rengeteg hasznos tulajdonsága miatt azért irodai környezetben is megállja a helyét, itt beszélhetünk az ergonómiáról, a dizájnról és még az árról is, de ezzel még nem állnak meg a Philips kedvező tulajdonságai. Köztudott, hogy a mesterséges fény, a természetes fénnyel szemben jobban igénybe veszik a szemünket, ezért kiemelten hasznos a Momentum 3000 „ LowBlue Mode” és a villódzásmentes „Flicker-free” üzemmódja főleg azoknak akik hosszabb időt töltenek a gép előtt munka vagy akár játék esetén egyaránt.
Ajánlás
A Philips Momentum 3000 -es gamer monitora teljesítményével, technikai tudásával, szemkímélő technológiával és ne, utolsó sorban kedvező ár-érték arányával minden helyzetben megállva a helyét, a modern idők üzenetét hordozza – nemcsak a gamerek számára.
(Fekete Roland)
(A műszaki adatok és a termék értékelése a következő oldalon található!)