TCL TS8132 – Dolby Atmos 3.1.2 erőművész

A közelmúltban mutatta be TS8132 típusú Dolby Atmos technológiát támogató, vezeték nélküli mélynyomóval ellátott hangprojektorát a kínai TCL. A vadonatúj készüléket a gyártó még piacra kerülése előtt bocsátotta rendelkezésünkre, úgyhogy kapva az alkalmon gyorsan le is teszteltük.

Megjelenés

Az már az első pillantban tiszta volt, hogy az első TCL Ray-Danz soundbar formai frissességével szemben, ezúttal egy kifinomultabb megjelenést kapunk. Az árnyfekete bársonyos külső a szélein lekerekített ívekkel, az elegancia érzetét kelti a szemlélődőben. A szimmetrikusan középre elhelyezett nyomógombsor, amely alapvető funkciók kezelésére ad lehetőséget, mint a bemenet-választó, hangerő szabályzó, Bluetooth és ki/be kapcsoló. Talpai szélesebbre húzott karomszerű lábak, melyek jól rögzítik a testet a TV elé. Falra rögzítve, – amihez a dobozban minden szükséges eszközt megtalálunk -, nagyon kellemes látványt nyújthat, amit csak fokoz a fekete alapon minimál ezüstös TCL márkajelzés.

Csatlakozók

A hátsó csatlakozó panelnél a HDMI eARC és HDMI in konnektorokba a kábeleket egyenesen be lehet dugni, sőt további vezetékes kapcsolatra is lehetőségünk van optikai és USB portok révén, bár szerintem 99 százalékban a 4K HDR és Dolby Vision átengedést és a tömörítetlen változatot elhozó HDMI eARC kapcsolatot fogja mindenki használni.

Belső felépítés

A soundbar tetején, két hangszóró néz felfelé, míg az előre nézők a központi magasmeghajtót szimmetrikusan kétoldalról fogják közre. Az összesen nyolc hangszórót magába foglaló egység szélein a hangszórók ovális alakú tölcséres kialakítást kaptak, ezek biztosítják a megfelelően széles színpadképet.

Mélynyomó

Az egyszerű, szépen lekerekített mélynyomó egység, 5,25 colos hangszóróval vezeték nélkül kapcsolódik a főegységhez, ujjnyi hosszúságú gumi lábakon esztétikus látványt nyújt és megfelelően stabil is. Hangszórója a padló, azaz lefelé közvetíti a mély hangokat, reflexnyílása hátrafelé néz.

A távirányító

Ergonomikus, jól kézre álló darab, sok funkció-dedikált gombot kapott, ami egyszerűbb és helykihasználóbb megoldás is egyben. A telefon és a hangprojektor közvetlen Bluetooth kapcsolatát külön gombbal, egy gombnyomással sikerült párosítani. Vannak előre beállított hangüzemmódok is – mozi, zene, tv – amiket külön gombokkal tudtuk váltani.

Meghallgatás

Kezdetben átlagos tévéműsorokon és animációs meséken melegített a készülék, majd kellő bejáratás után csak a hétvégén lett megdörrentve. Naná, hogy a csúcsképességére voltam azonnal kíváncsi. A Dolby Atmos angol hangsávot választva, a Jason Momoaval felálló Aquaman gyári Blu-ray lemezzel tettem előszőr próbára az eszközt, amivel erőteljes megszólalást és széles buborékszerű hangteret produkált.

A mély-közép és a magas arányai általában is az ismertebb nagy gyártók karaktereit juttaták eszembe, de a mélyek önmagukban jól megfogottak és jobban körülírtak voltak, míg a magas hangok bennem hiányérzetet keltettek, amit a Treble +2/3 szintig való emelésével korrigáltam.

A párbeszéddel is hasonlóan jártam. A környezeti hangok fátyolos réteget hagytak a szövegérthetőségen. A hangok irányát fülelve sem lehetett élesen és nagy pontossággal elkülöníteni a kiindulási pontokat, de az erőteljesség és a buborékszerűség továbbra is megmaradt és a térélmény sem volt kiemelkedő, ezzel ellentétben a robbanásoknál, lövéseknél és csatazajoknál, érezhetően komoly erődemonstrációt nyújtott a soundbar.

Dolby Atmos-ról a DTS HD Master-re váltva kinyíltak a párbeszédek és a buborékhatás gyengülése mellett ez a választás helyes döntésnek bizonyult. A 3.1.2 csatornás TCL TS8132-es hangprojektor itt nyújtotta tudásának legjavát. A széles és mély térhatást nyilván nem hozta, mint az Atmos esetében, de összességében pontosabb és tisztább hangot produkált, hozzáteszem, hogy az angol audio sáv magyar 5.1-esre váltásakor már játszva hozta a kötelező érthetőséget. Normál tévézéskor kellemesen arányos hangzást kaptam. Nagyon jó pont, hogy a mélyek nem erőlködnek és nem is „brummognak” túlságosan. Bár a párbeszédeknél ilyenkor is emelnem kellett.

Zenéljünk

A karakán és erőteljes hangkarakter alapvetően a modernebb hangzásoknak kedvezett. A gyorsabb és lassabb dance és house alapok kiválóan szóltak rajta. Latin popnál – Alvaro Solez/Sofia – fantasztikusan kiemelkedett a taps, amit eddig még sosem hallottam. Bon Jovi – It’my Life –ja ütemes volt, de tompa, színtelen. A zene beállítást és sorroundot váltogatva domborodott ki igazán, hogy a könnyűzenéből is határozottan a pop és a disco rajongók fognak neki örülni.

Tiszta sztereón szokványosabban, mégis frissebbnek hat sok élő hangszeres felvétel. Az előre beállított zenei hangkép inkább csak a szoftveres, technikai felvételeknél nyújtott többet. Applikáció segítségével különféle beállításokat, mint például az éjszakai módot is eszközölhetünk. Ilyenkor az otthoni wifi hálózat segítségével küldhetünk zenét is, mindehhez a funkciókhoz egyfajta profil létesítése után tudunk hozzájutni. A beépített Google ChromeCast által gyakorlatilag végtelen lehetőség áll rendelkezésre.

Összegzés

A TCL TS8132 Dolby Atmos 3.1.2 csatornás új hangprojektor egy elegáns, ám nem hivalkodó megjelenésű eszköz. Szolgáltatásai tekintve igazi versenyző a piacon, és bizony bárkit meglephet a hangjával. Kifejezett előnye a kellemesen arányos, határozott mélytartomány. Minőségi műsorforrásoknál apróbb korrekciókkal egy nagyon markáns és komoly figyelmet érdemlő hangprojektort kapunk. Csúcsképességeit a master hangsávokkal tudja igazán produkálni. Kellő szélességű színpadot alkot, amit Dolby Atmos képessége révén jelentős erővel és hatalmas energiával tár elénk.

(Dósa Miklós)

(A műszaki adatok és a termék értékelése a következő oldalon található!)

Pages: [ 1 ] [ 2 ]